Touwbruggen, Aapjes, Slaven en Zwembad - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Touwbruggen, Aapjes, Slaven en Zwembad - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Touwbruggen, Aapjes, Slaven en Zwembad

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

25 Maart 2007 | Ghana, Swedru

Wat hoort er niet in dit rijtje thuis? :P

pff echt een onwijs druk en super leuk weekend gehad!
Vrijdag vertrokken Susanne en ik naar Cape Coast per trotro (bestelbusje met bankjes wat werkt als een soort gedeelde taxi). In Cape Coast aangekomen liepen we naar het Oasis hotel, waar we vorig weekend ook verbleven, maar dat was helaas vol. Dus hebben we onze reisgidsen opengeslagen en zo'n 10 minuten lopen ervandaan zat het Sammo guesthouse, dus vol goede moed gingen we daarheen. Gelukkig hadden ze daar wel plek en het was ook nog is heel goedkoop, dus wij blij! Na even op bed te hebben gelegen was het tijd voor het avondeten. Het 'restaurant' (lees; wat plastic stoeltjes en tafeltjes) was op het dak, heel relaxed! Briesje van de zee, uitkijk over de rest van de stad, prima eten. Helaas viel halverwege het eten de stroom in Cape Coast uit, dus eten in het donker (af en toe met telefoon kijken wat ik nou in mn mond stopte).
Die nacht was de stroom nog steeds niet terug, en omdat de fan zonder stroom niet werkt was het echt stikheet! Daar kwam ook nog eens bij dat er vlak bij ons hotel een ontzettend fanatieke kerk was, super harde muziek, tot minstens 3 uur in de nacht. Erg veel geslapen heb ik dus niet....

Volgende dag om 6 uur opgestaan, uitslapen bestaat hier niet, en vertrokken naar Kakum National Park. Dat was echt heel gaaf! Touwbruggen 40 meter in de lucht in een regenwoud. Prachtig! Je wordt daar echt een beetje 1 met de natuur. Helaas geen dieren te zien; te veel luidruchtige schoolkinderen, te weinig dieren, maar alsnog een super mooie ervaring.
Toen moesten we nog een trotro terug vinden, dat is een heel wat lastigere klus! Toevallig reed er net een auto de kant op die wij op moesten, en de (blanke) man erin was een Nederlander. Hij woonde sinds 3 jaar in Ghana en was in de buurt van het park bezig een soort dierentuin op te zetten, om de dieren te laten zien die in het regenwoud wonen, maar je dus niet ziet. We zijn toen met hem meegegaan en kregen van zijn vrouw een tour door de dierentuin in bouw. Echt super gaaf, die mensen zijn met helemaal niets begonnen alleen met een droom. We hebben daar dus aapjes, krokodillen, antiloppen, schilpadden gezien. Heel leuk!

En toen was het pas 1 uur! Op naar Elmina. Elmina is een kustplaats vlak bij Cape Coast waar de Nederlanders een tijd de macht hebben gehad. Ze hebben daar de Portugezen verdreven en hun kasteel gebruikt en vergroot voor slavenhandel. Ontzettend indrukwekkende tour door het kasteel gehad, waarbij ik me wel erg Nederlands voelde.. Werd steeds gevraagd om dingen te vertalen en er werd maar herhaald hoe slecht de Nederlanders voor de slaven waren..
Na de tour hebben we de reisgids weer opengeslagen op zoek naar een hotel in Elmina. Gelukkig in 1x gevonden, hadden een kamer, dus wij blij :). Voelen ons inmiddels al ervaren reizigers :D.
Die avond in een restaurant (ook uit de reisgids gehaald) gegeten aan het strand, heerlijk, en vroeg weer naar bed. Nacthleven hebben we hier dus niet echt! Maar onze dagen zijn over het algemeen ook zo druk.

Vandaag hebben we weer vroeg onze rugtassen gepakt, op naar een beach resort vlak bij elmina, waar we, tegen betaling, gebruik mochten maken van een prachtig zwembad uitkijkend over de zee. Hebben hele ochtend in de schaduw gezeten, ons super veel ingesmeerd, maar helaas toch verbrand! Daarom om 12 uur maar aan de terugreis begonnen. En onderweg even een internethotel ingedoken.

Al met al echt een heerlijk weekend gehad dus! Gelukkig kunnen Susanne en ik het nogsteeds prima met elkaar vinden en willen we ook dezelfde dingen zien, dus dat gaat goed.

En morgen dus weer aan het werk. Heb er zin in! Zeker aangezien we afgelopen week bijna niets hebben kunnen doen omdat we ziek waren.

Ik geniet :).

• 25 Maart 2007 - 17:34

Moeski:

JIj verbrandt?????Sufferd!!!
    Maar voor de rest benje heel goed bezig hoor,heerlijk relaxed en fijn dat het zo goed gaat samen met Suzanne.Ina vroeg of je ook mee ging op talmoed tora weekend(?)hahaha,jahoor zeker. Ze was even de kluts kwijt denk ik
    Dag lieffie ,ik hou van je en dikke kus van Bertie!!!

• 25 Maart 2007 - 20:22

Nichtje Sharon:

klinkt top! geniet er verder van!!! en doe voorzichtig ;-) kus

• 26 Maart 2007 - 08:19

Maike:

WHaa ik stap zo zondagochtend neits vermoedend achter de computer... en weer een heerlijk verhaal van san!!

Ik geniet met je mee :-D

kus

• 26 Maart 2007 - 09:14

Simone+Joav:

Fijn dat je zo geniet. neem alles maar goed in je op , deze ervaring kan niemand je meer afnemen.
    kus J&S

• 26 Maart 2007 - 10:55

Anita:

Lieve San,
    Echt geweldig wat je allemaal meemaakt. Die touwbruggen, die natuur. We zijn een beetje jaloers op je. Geniet!!!Hier schijnt ook de zon vandaag. dus ook genieten, maar net even anders. Kus van ons alle vier

• 26 Maart 2007 - 11:01

Dalith:

Klinkt echt super sannie! Heel plezier!
    kus Dal

• 26 Maart 2007 - 16:51

Lisa:

hee san ! ik volg trouw al je spannende berichtjes. Kan me er weinig bij voorstellen maar klinkt super !
    kuskus.

• 27 Maart 2007 - 20:41

Elly & Wim:

Namens je tante Elly en oom Wim "een stevige pakkert!!"

• 28 Maart 2007 - 06:11

Yaron:

hey san wat fijn dat het daar zo leuk is we missen je maar hopen wel dat je een hele leuke tijd hebt

kus

yaron,leah,paul en anita

• 28 Maart 2007 - 14:11

Lars:

Hey sansepans.. ben je er weer niet met een feestdag :P je komt wel terug toch? Have fun daar chika en zie je snel weer, lees trouwens echt elk berichtje dat je schrijft hoor dus ben best wel updated !! :)

xxx

• 30 Maart 2007 - 09:50

Shai:

klinkt alsof je het wel naar je zin hebt

• 30 Maart 2007 - 10:32

Saar:

oehh san je bent gewoon flink aan het backpackken! spannnend! zo samen met je rugzakje en je gids:D!
    klinkt echt super!
    kus saar

• 31 Maart 2007 - 23:30

Riki:

heey lieve Sannie!!,
    eindelijk heb ik ns een wat beter internetcafe te pakken...
    je verhalen klinken echt geweldig! je hebt t idd iets minder luxe als ik, maar zeker niet minder leuk zo te lezen!
    Echt heel veel plezier nog verder...!ennum tot mails!!
    Dikke kus, hvj
    Riki uit costa rica