Weer een weekje verder - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Weer een weekje verder - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Weer een weekje verder

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

28 April 2007 | Ghana, Accra

Afgelopen week weer naar de school geweest. Kids hadden nog steeds vakantie, dus Susanne en ik hebben 'vakantieschool' gegeven. Veel spelletjes en leuke dingen doen dus.
Eerste dag nog niet zo veel opkomst, maar toen ze doorkregen dat vakantieschool eigenlijk wel heel leuk is, hadden we zo rond de 12 kinderen. Prima groep om wat mee te doen dus!!

Vrijdag ben ik samen met de Nederlandse vrijwilligster Stefanie naar Aburi vertrokken. Dat is een dorpje waar ze een botanical garden hebben en heel veel houten beeldjes verkopen. Vooral die markt wilden wij graag even gezien hebben :).
Botanical garden was erg mooi, we hebben veel foto's van bomen genomen :P. En marktje was ook echt top, hehe, moesten onszelf echt inhouden om niet alles te kopen!!

Toen even een minder leuk stukje in onze reis.... We wilden vanaf Aburi terug gaan naar Accra (gaan we vanavond lekker feesten) en stonden dus aan de kant van de weg om een trotro of taxi te nemen.. Stopt er een trotro een meter voor ons.. dus wij vragen waar hij naar toe gaat, hij ging naar de plek waar wij heen moeten.. dus wij willen er net naartoe lopen, rijdt er ineens een auto met zo'n 80 km per uur op die trotro in, geen meter van ons vandaan! Gelukkig hebben we helemaal niets, maar zijn ons wel heelemaal dood geschrokken.

Zijn nu dus in Accra, gaan vanavond hier even lekker eten en feesten, en dan morgen naar een dorpje waar de Volta-rivier in de zee gaat, schijnt echt super mooi te zijn.
k Heb het weer heerlijk!

• 28 April 2007 - 20:37

Maike:

Shocking!!!

Maar erg leuk dat je het nog steeds naar je zin hebt! en bedankt voor de mooie brief!! It makes me so happy!! kus!

• 29 April 2007 - 09:55

Smoekkie:

OOH dat is echt eng ja! van vekeersregels hebben ze daar volgens mij ook nog nooit echt gehoord(A) ik ga je snel even bellen want ik moet heel veel vertellen
    kusjes

• 29 April 2007 - 13:15

Sharon Vanuit Aussie:

Heey lieve sannie!
    echt leuk hoe je het daar hebt. ik volg je op de voet hoor! alleen beetje stom, ik kan je dus niet smsen vanuit hier! heb het al een paar keer geprobeerd, maar telkens zegt ie dat je hem niet ontvangen hebt! boehhh, stom australische vodafone!
    mis je meis!!
    dikke koesss

• 02 Mei 2007 - 17:08

Tacotante:

Hay San
    Das effe schrikken! Gelukkig niets gebeurd! Zorg je wel dat je het vliegtuig nog wel in komt met al die extra bagage?! Hebben een gigantisch mooi, lief,gezellig, leuk feest met Opa en Oma gehad die van iedere minuut van vroeg tot laat zeer genoten hebben! Lieve SMS van jou! Hier is het nog steeds hoog zomer. Afgelopen weekend in Keulen geweest gewoon lekker rondstruinen en genieten van een mooi groen park (zullen wel minder bomen gezien hebben dan jij. Op het werk en verders eigenlijk geen spectaculaire dingen, dat laten we nu maar even aan jou over! Goed dat jullie de kineren met jullie enthousiasme en leuke ideeen konden motiveren om naar school te komen en het gezellig te hebben!
    Veel plezier maar weer en lieve groetjes van Erik en Peet.