Al weer bijna thuis! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Al weer bijna thuis! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Al weer bijna thuis!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

21 Mei 2007 | Ghana, Kumasi

En toen waren mijn laatste twee weken van reizen aangebroken. Zaterdag ben ik met Stefanie naar Takoradi gegaan, om daar een weeshuis te bezoeken dat haar buren in Nederland aan het bouwen zijn. Wel leuk om te zien, niet heel bijzonder. Daarna even op het internet gegaan, en daarna lekker met zn 2tjes uit eten bij een luxe restaurant :) (wat de prijs heeft van een heel goedkoop restaurant in nederland :P).
Volgende dag vertrokken we naar Green Turtle Lodge. Dat is een plek aan de zee, waar je in huisjes op het strand kan slapen. Hele relaxte plek dus. Daar waren nog 5 andere vrijwilligers die wij kennen, heeel gezellig :).
De rest van de vrijwilligers moest maandag weer terug naar hun projecten, dus bleef ik daar, vergezeld door nog 1 meisje dat ook bijna vertrekt, Elin. Heerlijk gerelaxed tot vrijdag! Beetje op het strand gelegen, gezond, een kanotocht de mangrove ingemaakt en hele enge krabben gezien :P, veel gelezen, lekker geslapen, cocktails gedronken, chocoladefondue gegeten!
Vrijdag moest zij terug naar Accra om terug te vliegen naar Zweden en toen ben ik naar Kumasi gegaan. Daar had ik afgesproken met een meisje dat ik van mijn introductieweek ken, Rebecca. Ik zou eigenlijk met haar de laatste week gaan reizen, maar omdat er nog wat dingen bij haar op het project moesten gebeuren, heb ik besloten om een paar dagen met haar mee te lopen, om te zien hoe haar project is.
Vandaag ben ik met haar en Renee (andere vrijwilligster) meegeweest naar een weeshuis. Dit weeshuis was heel anders dat het andere weeshuis wat ik had gezien. Kinderen komen nooit buiten, hebben hele kleine ruimte om te spelen, en de vrouwen die er werken zijn werkelijk afschuwelijk. Een baby'tje van max. 1 jaar moest eten (soort pap) en ik was het aan het voeren met een klein bekertje, maar hij had geen zin erin... neemt 1 van die vrouwen hem van me over, klemt hem tussen haar benen, duwt zijn hoofd naar achter, en knijpt zn neus dicht. Komt ze daarna zelfvoldaan naar me toe; hij heeft het gegeten hoor!
Morgen en woensdag ga ik nog met Rebecca mee naar een HIV-project en een project met gehandicapte kinderen en daarna gaan we met nog wat vrijwilligers naar Ellis Hide-out (zelfde idee als Green Turtle Lodge) om voor we naar huis komen, nog even helemaal te relaxen.
En dan dus 29 mei naar huis, 30 mei aankomen in Nederland :D. Te bizar!
kus!

  • 21 Mei 2007 - 15:57

    Ross:

    Gaaf San..
    We zien erallemaal naar uit dat je weer naar huis komt!
    Geniet van je laatste weken!
    Dikke kus

  • 21 Mei 2007 - 17:13

    Maike:

    TE BIZAR :D

    Inderdaad!! geniet er nog maar even lekker van! die ChillStand bevalt je goed zo te horen.

    x maik

  • 21 Mei 2007 - 18:07

    Dina:

    San!!

    AL BIJNA!!

    mij hemel !!
    ECHT BIZAR INDERDAAD :D

    Veel plezier nog!!

    kus

  • 21 Mei 2007 - 19:36

    Kiiem:

    saannn!!

    Wat raar! zo snel kom je al terug. 1 juni kom ik dan ff bij je buurten!

    (K)

  • 21 Mei 2007 - 19:54

    Anita:

    Lieve San,
    goede reis naar huis!!!!we verheugen ons erop je te zien en al je verhalen te horen. dikke kus

  • 22 Mei 2007 - 12:54

    Tamar:

    hey san!!

    bijna thuis!! ik kijk ernaar uit. een goede reis en geniet van je laatste dagen!! dikke kus tam

  • 22 Mei 2007 - 20:55

    Smoekkie:

    LIeve zus alweer bijna thuis ik kijk er naar uit! tot snel!
    Kus je zussie

  • 24 Mei 2007 - 08:57

    Moeski:

    Ik ben er al helemaal zenuwachtig van en voortdurend mee bezig
    "wat wil ze eten?, dr kamer ff schoonmaken,wat wil ze gaan doen?.Hoe lang blijft ze nog thuis? en hoe heerlijk zal het zijn om je een dikke knuffel te kunnen geven.....
    Lieffi,wat fantastisch hoe je ons voordurend op de hoogte heb gebracht met allemaal hele mooie verhalen!!
    Wat ben ik blij dat je weer,gezondenwel(ohmein),thuis komt
    je moeski

  • 25 Mei 2007 - 07:26

    Sharon:

    Heey sannieee

    klinkt nog steeds allemaal heel spannend! haha(beter dan bij mij momenteel iig, zit me dood te werken op die k*t banana farm...zwaar geestdodend, maar centjes nodig he:(...) maar echt vet! Wel balen dat je al zo snel weer terug bent;) hihi, ik ben nog lekker weg tot de 22ste;) ...maar dan gaan we wel snel meeten hoor!!!

    mis jouuuu!

    dikke kusss
    shon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 34216

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: