Cape Coast - Reisverslag uit Oda, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Cape Coast - Reisverslag uit Oda, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Cape Coast

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

19 Maart 2007 | Ghana, Oda

Afgelopen weekend ben ik naar Cape Coast geweest.. samen met Susanne en 3 Zweedse meisjes uit het dorp naast ons.
Was echt super!! We sliepen in kleine huisjes naast het strand (foto's komen eraan, zodra ik een iets snellere computer gevonden heb), we hoorden en zagen de zee vanuit ons raam, echt heerlijk! In Cape Coast hebben we de slavenforten bezocht, de lokale markt uitgespit en lekker op het strand gelegen.
Het was echt heerlijk :).

Vandaag weer op de school begonnen.. was beetje raar, na een half uur komt de leraar van de klas die wij les geven binnen lopen en verteld ons dat er deze week 'toetsweek' is en we dus eigenlijk niets hoeven te doen behalve samen met hem opletten dat de kinderen niet afkijken. Beetje typisch, maar we zullen nog wel zien hoe het gaat. Susanne en ik zijn vandaag al om 10.15 (in de eerste pauze) naar huis gegaan. Ze voelde zich niet lekker en ik was ook nogal moe, dus eignelijk kwam het ons wel goed uit dat we naar huis konden!

Donderdag is Susanne jarig, en dan gaan we waarschijnlijk met alle vrijwilligers naar het zwembad van een super luxe hotel bij ons in de buurt. Wordt wel gezellig denk ik :).

Volgend weekend zijn we van plan om weer naar Cape Coast te gaan, maar dit maal willen we het Kakum National Park bezoeken. Ze hebben daar hele hoge touwbruggen door het regenwoud en het schijnt echt heel gaaf te zijn.
Daar ontmoeten we waarschijnlijk ook wat meisjes die we in de introductieweek ontmoet hebben, dus dat is wel gezellig.

Verder gaat alles eigenlijk prima zn gangetje, begin me nu wel echt op mijn plek te voelen in de school, de 'wc' en 'douche' beginnen te wennen en de communicatie met onze moeder gaat al ietsjes beter.

ps: zijn alle brieven al naar me onderweg?? (A) ')

  • 19 Maart 2007 - 16:22

    Smoekje:

    Heey zussie ik hoop dat je iets begreep van mij voorgaande berichtje(A) ik heb volgende week toetsweek etc. dus ben aankomende week ff heel druk maar daarna zal ik beloven te schrijven en wat meer te bellen! ik heb net een hele leuke ketting gekocht: goud lang met een goude hart eraan super leuk! ik krijg mijn nieuwe bed etc. allemaal van papa en mama voor me verjaardag plus beddegoed enzo dus dat is wel een leuk cadeautje! binnekort is er weer confectiecentrum jammer dat je niet meen kan:( als ik iets heel leuks zie zal ik het voor je kopen! ik mis je ik hou van je, het klinkt allemaal geweldig!
    Kussen van je zussie

  • 19 Maart 2007 - 16:32

    Kiiem:

    Sannie!

    Spannend hoor dit avontuur! Geniet er maar van en zoek snel een snellere computer :P ik ben nieuwsgierig naar de foto's!

    Kusjee!

  • 19 Maart 2007 - 16:58

    Dina:

    Geweldig avontuur!!
    Klinkt leuk!!Veel plezier!!

  • 19 Maart 2007 - 17:22

    Sharonnie:

    mijn brief is onderweg hoor;), ga dr nu meteen een schrijven:p...heb nog wel wat verhalen;)...je mist echt wat in nl hoor! pffff

  • 19 Maart 2007 - 17:43

    Miss Magnum:

    Honey, stuur me dan je adres (A)

  • 22 Maart 2007 - 14:02

    Sandra:

    Adres staat in bericht: "ongelofelijk".

  • 24 Maart 2007 - 09:46

    Fieke:

    ahhh san,

    wat klinkt dat allemaal heerljk!!! lekker man, strand, zee, zon!!! maja je kwam natuurlijk idd om les te geven. wel raar dat ze zo op het laatste moment zeggen dat je geen les hoeft te geven, maar lijkt me ook weleens lekker om te chekken of ze niet afkijken
    lieverd, heel veel plezier
    kusjes mij

  • 25 Maart 2007 - 09:08

    Tacotante:

    Hey nichie
    touwbruggen in het oerwoud,gaten in de grond als wc, zwembad bij luxe hotel, lekker eten speciaal voor ons klaargemaakt; klinkt allemaal erg bekend! Hebben deze dingen de agelopen 3 weken ook meegemaakt in Maleisie. Fijn om te horen dat je een goed onderkomen hebt. Klinkt allemaal als een unieke ervaring, neem het maar goed in je op! Ik ga gauw schrijven, dan vertel ik ook iets meer over onze reis en wens je een goede tijd in Ghana. Succes met lesgeven, gaat je vast goed af!groetjes ook van Erik (die zich afvraagt of je al wat leuke en /of minder leuke wilde dieren hebt gescoord. (wij veel apen, dikke grote torren, wilde zwijnen waterbuffels, salamanders van ruim 1 meter en een lange groene slang)

    Liefs Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 34204

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: