Snoepjes uitdelen en afscheidsfeestjes - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Snoepjes uitdelen en afscheidsfeestjes - Reisverslag uit Takoradi, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Snoepjes uitdelen en afscheidsfeestjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

12 Mei 2007 | Ghana, Takoradi

Uiteindelijk zijn Stefanie en ik zondag niet meer naar Winneba gegaan, maar wat mensen van haar en mijn introductieweek kwamen ons opzoeken in het Greenland hotel (super de luxe hotel waar ik vlakbij woon). Was heel gezellig om ze weer even te zien, en natuurlijk leuk om andere ervaringen te horen.

En toen brak de laatste week in mijn gastgezin en op de school alweer aan. Te bizar! Hele week ook echt volgepland.
Maandag ben ik met wat vrijwilligers naar de markt in Swedru geweest, super heet, maar wel leuk. Nog een mooie stof gekocht waar ik een Ghaneze rok van heb laten maken :).
Dinsdag naar school geweest. De leraar van de klas die ik normaal les geef was er dit keer ook, en wonder boven wonder deed hij ook wat! (de andere keren dat hij er was lag hij half te slapen naast me). Was wel heel interessant om te zien hoe er in Ghana nou lesggegeven wordt. Opzich deed hij het best prima, maargoed, er zal toch wel iets mis aan zijn, aangezien zoveel kinderen niet eens kunnen lezen...
Woensdag weer naar school, en 's middags mijn laatste obruni-meeting (vrijwilligers-meeting). Heel bizar, realiseerde het me ook totaal niet. Had snoepjes gekocht om uit te delen, krijg je 20 jarige nogsteeds heel blij mee :). Natuurlijk even adressen uitgewisseld met iedereen.
Donderdag weer naar school, en daarna ging ik met Stefanie mee naar het weeshuis waar zij werkt. Super leuk om te zien. Allemaal ontzettend schattige kindjes die direct op je af komen rennen, ook al kennen ze je niet eens. Heerlijk met die kids gespeeld. Daarna had ik een afscheidsfeestje met de andere vrijwilligers. Dat was op een school waar Sophie werkt, is opgezet door een jong Ghanees stel, dat wil dat meisjes een goede opleiding krijgen, zodat ze niet afhankelijk van mannen zijn. Zo leren ze te koken, te naaien, om zelf winkeltjes/restaurantjes te beginnen. Dat Ghaneze stel is zelf heel arm, en geeft alles wat ze hebben aan die meisjes (die overigens geen schoolgeld hoeven te betalen als ze dat nie kunnen). Door daar te eten met mijn afscheidsfeestje konden de meisjes oefenen met koken, en kon de school wat geld verdienen, dubbel goed dus! Was echt super, ga iedereen die ik hier heb leren kennen echt missen. Doordat je zo veel ervaringen deeld ga je echt dicht bij elkaar staan.
Vrijdag dan de laatste dag in de school. Weer snoepjes uitgedeeld (zo wat een feest was dat!). En de kinderen hebben mij afscheidsbrieven geschreven. Sommige heel lief; madame sandra, please come back to teach us! Andere iets minder; if you're back in holland, can you send me a game boy, the small one??
En natuurlijk de laatste middag in mijn gastgezin. Ik had vanuit Nederland verf voor kleren meegenomen, en hier wat t-shirts gekocht, en heb toen met de kids tshirts versierd. Vonden ze super. Had ook weer snoep en koekjes, 1 groot feest dus! En ik heb van mijn gastgezin een ghaneze jurk gekregen, zo lief!!
En dat was dan het einde van mijn 'vrijwilliger-tijd' in Ghana. Nu nog 2 weekjes reizen, en dan ben ik al weer terug!!
kus! Sandra

  • 12 Mei 2007 - 17:48

    Tamar:

    de mail komt eraan...! super leuk om weer te lezen...!

    mis jou!!

    kusjes

  • 12 Mei 2007 - 18:07

    Dina:

    Whaa!
    Vet men!!
    Heel veel plezier nog met rondreizen!!

    kus

  • 12 Mei 2007 - 18:19

    Maike:

    saaan wat ben je ook een lieverd met je snoepjes!! haha enne kan ikje nog post sturen of heb je voorlopig geen adres? kus!

  • 13 Mei 2007 - 11:46

    Sandra:

    Yess poststuren kan, het word dan gewoon aan mij doorgegeven! :D:D:D

  • 13 Mei 2007 - 13:44

    Kiiem:

    Over 2 weken ben je alweer thuis wat gek! Kunnen we snel weer daten :)

    Veel succes nog :)(K)

  • 13 Mei 2007 - 14:05

    Yaron:

    san mooi dat je het leuk hebt
    fijne tijd

    yaron

  • 14 Mei 2007 - 05:49

    Sharon:

    Heey lieve san!
    Klinkt allemaal heel erg vet wat je allemaal doet(niet zo vet natuurlijk als het hier is;)), maar geniet er nog maar van zolang je er zit! nog 2 weekjes maar...
    Hier is het nog steeds super! echt bloedjeheet hier...maar wel lekker opzich...voor de bruinheid op mn huidje he;).
    Nou meissie, enjoy it!

    dikke kus!!(L)

    ps:mn vorige berichtje was nogal kort en krachtig omdat ik nog 3 seconde had om wat te plaatsen...

  • 14 Mei 2007 - 12:14

    Smoekkie:

    Heey lieve zus,
    ik weet of je dit berichtje nog in Ghana leest of dat je dan alweer lekker hier thuis bent! Ik verheug me er wel op hoor samen nog wat leuke dingen doen. Mijn verjaardag, dinner etc. was echt super leuk allemaal jammer dat je er niet bij was. Misschien kunnen we samen voor een bed gaan kijken als je terug bent (want die heb ik dus nog steeds niet) Ik kan me voorstellen dat het afscheid je ook wel zwaar zal vallen want je bent er toch heel lang geweest, maar denk dan maar aan je fijne huisje en stadje thuis en dan is het minder erg! tot heeel snel ik hou van je en mis je kus Joline

  • 14 Mei 2007 - 12:30

    Leah:

    heey lieve san , volgens mij is het heel leuk daar in ghana . Hier is alles goed , op school gaat het ook goed .
    xxxjes Leah

    ps: veel plezier nog je laatse paar dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 34203

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: