Time Flies When You're Having Fun! - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Time Flies When You're Having Fun! - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Time Flies When You're Having Fun!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

06 Mei 2007 | Ghana, Swedru

Alweer een week voorbij! Jeetje :).
Nou ga maar weer verder waar ik gebleven was, zaterdagavond in Accra...

Ik ging die avond met Stefanie, Claire, Kate, Jonathan (allemaal vrijwilligers) en Jonathan's hostbroertje naar een sportcafe/restaurant in Accra. Wauw, wat een super maaltijd!! Echt mexicaans eten, met echte chedder-kaas, top!
Daarna bleek het ladiesnight te zijn, met cocktails voor 80 eurocent, muahaha (A). Hebben daar lekker gepooled, super gezellig.
Toen wilden we naar een bar met live-muziek waar we al eerder waren geweest, maar die bleek dicht te zijn toen we daar aankwamen. Maar op de weg ernaar toe hadden wij op straat een heel groot feest met alleen maar Ghaneze gezien, dus gingen we daar maar heen. Super lachen. Was gewoon op straat een enorme installatie gezet, stoeltjes, tafeltjes, ernaast een drank-winkel, en super veel ghanezen. Hele leuke avond gehad!

Volgende dag vertrokken Stefanie en ik naar Ada Foah. Dat is de plek waar de Volta-rivier de zee in gaat. Wauw! Paradijs! K probeer de foto's er even van online te krijgen, want met woorden is t echt niet te beschrijven.
We sliepen in een hutje op t strand, palmbomen, zee, zon, echt heel mooi.

Maandag gingen we weer terug naar Accra, omdat we hadden gehoord dat er koninginnedag op de Nederlandse Ambassade zou zijn. Komen we daar die middag; nee het is vanavond bij het huis van de ambassadrice. Oke prima. Dus wij die avond daarheen. Super veel enorme auto's voor de deur, wij komen daar aan op onze slippertjes... Eerst even handjes schudden aan alle belangrijke mensen, en toen was me der toch een feest! Allemaal Nederlanders, kaas, haring, bitterballen, gehaktballen, satesaus, rookworst, aardappelpuree, gratis drank, een Nederlandse dj.
Kom ik ineens een meisje tegen waarmee ik vorige zomer samen heb gewerkt in t restaurant, te toevallig!
Hebben echt een super avond gehad!

Dinsdag weer terug naar Swedru en woensdag begon de school weer.
Weer verbaaste me het hoe ontzettend laag het niveau van de kids is, zo frustrerend!

Gister (zaterdag) zijn we met een hele groep vrijwilligers naar Winneba gegaan. Is een stadje aan de zee. Daar was het grootste festival van Ghana. Gaat erom dat de jacht op de herten dan geopend is ofzo. Festival was niet heel bijzonder, maar hebben wel lekker met een grote groep vrijwilligers op t strand gelegen. Vrijwilliger zijn is zo zwaar ;).
's Avonds hadden we gehoord dat er een boxwedstrijd zou zijn die om 6 uur begon. Wij zijn daar om 6 uur... neeee vanavond is er een missverkiezing, en die begint om 8 uur! Oke prima, we gaan wel even wat te eten halen, komt goed. Toen we om half 12 uiteindelijk maar naar huis gingen hadden we nog geen missverkiezing gezien :P. Wel een hele grapppige modeshow en rasta-rappers.
Lekker met zn allen een trotro naar Swedru gepakt, zijn we halverwege, moter valt uit.. hmm.. volgens mij is de bezine op?? Dus de mannen duwen, maargoed, heeft vrij weinig zin zonder bezine! Dus 1 iemand pakte een taxi met een lege jerrycan naar het dichtstbijzijnde tankstation, en een half uurtje later, en heel wat lol verder, waren we weer op weg.

En nu ben ik weer in Swedru, waarschijnlijk gaan Stefanie en ik zo weer even naar Winneba, lekker op t strand liggen :).
En dan begint maandag alweer mn laatste weekje in mn gastgezin en op mn project. Dan nog even 2 weken reizen, en dan is mijn jaartje van niets doen al weer voorbij! Te bizar!
Maar heb wel weer zin om naar huis te komen en iedereen weer te zien :).

  • 06 Mei 2007 - 11:38

    Dina:

    Jeetje...dit gaat echt niet normaal snel man :O
    Nog ff en ik ga al bijna weg ;)
    We lopen elkaaar wel mis dan hoor :D
    Weet je al wanneer je precies terugkomt??!
    Heeel veeel plezier!!

    Kus ,
    Dien

  • 06 Mei 2007 - 11:57

    Sandra:

    30 mei! (2 daagjes voor mijn verjaardag dus :P)
    Jaa jij gaat natuurlijk naar Israel!! Maar we spreken elkaar zeker even daarvoor! kus!

  • 06 Mei 2007 - 13:59

    Chaja:

    wowww je maakt echt leuke dingen mee... nog een paar weken.. geniet ervan... je neemt echt veel ervaring mee door zoveel te reizen....
    We hebben gister 5 mei met zn allen gevierd... maaarrr ik heb je echt gemist, t was niet compleet zonder jou...
    kusz chaja

  • 06 Mei 2007 - 14:30

    Smoekkie:

    Ja ik begin er nu toch wel naar uit te kijken, dat je weer lekker thuis komt:D!
    wist jij dat er in the o.c. iets heel erg met marissa gebeurt uiteindelijk??(ik zeg niet wat, want mssn weet je het niet) er komen hier allemaal leuke dingen aan maar jij bent er niet bij:(
    Deze week activiteitenweek op school dus lekker druk, ross zit in parijs op mijn verjaardag en jij in Ghana dus ik ga je erg missen! Vrijdag avond dinner voor mijn verjaardag met habo-meisjes en ross en mssn caro. Zat verjaardag voor fam. en s'avonds feest van Joel (vlakbij waar vorig jaar jom havoetbal was:P) en dan komen al de voorbereidingsweekenden er aan en ofcourse ISRAELREIS
    Zo bizar dat je dit allemaal mist, maar gelukkig kom je snel weer thuis!
    Geen heimwee krijgen door mijn berichtje! ik mis je hou van je tot gauw KUs je zus(je)

  • 06 Mei 2007 - 14:32

    Smoekkie:

    papa en mama zijn naar verjaardag van peter van der nes en ik ben alleen thuis, alvast een beetje lijste maken voor israelreis heb jij die op de comp. gemaakt of gewoon geschreven? alle tips krijg ik wel als je terug bent!

  • 06 Mei 2007 - 15:59

    Anita:

    Hai lieve San, Heb net met volle teugen genoten van je verhalen. Je kan een promotiefolder over Ghana schrijven. Geniet, geniet, geniet en geniet!!! Kus, Anita

  • 06 Mei 2007 - 19:20

    Maike:

    HaiiI!!! Ik heb ook zin dat je weer thuis komt :D sta ik weer braaf op Schiphol je met zoenen op te wachtten!!!

    Kus!

  • 08 Mei 2007 - 11:42

    Sharon:

    Heey muts,

    ik ben de 22ste juli weer terug!

    mis jou ook!
    liefs

  • 08 Mei 2007 - 15:46

    Tacotante:

    Lekker mex! weer eens wat anders dan rijst ect...Wat gaat het supersnel he. Hoop dat je toch met een voldaan gevoel je "kindjes'achterlaat, met het idee dat je ze iets heb kunnen bijbrengen! En dan nog lekker reizen en maffe dingen meemaken die daar heel gewoon zijn(zoals met de benzine heb ik ook al wel eens meegemaakt!)maar je hier niet in kan denken en ook niet accepteert (gek eigenlijk?!) Neem alles maar lekker in je op zodat je later als je hier weer midden in de hectiek en het hollandse leven zit misschien dingen anders kan bekijken! Van reizen wordt je (emo)rijk!
    De regen en kou is Nederland binnen gedrongen maar het valt best mee hoor!
    Hou je haaks en maak er nog ene leuke tijd van! liefs Peet

  • 08 Mei 2007 - 16:54

    Riki:

    Heey lieve Sannie!
    Dit klinkt echt allemaal weer super :D (hmm ben nu terug in NL, en volgens mij missen er enkele reacties van mij :S :S ...maja vast weer dat heerlijke costa ricaanse internet..)
    Tnx voor je geweldige brief!:D
    Nou, mis je wel hoor! En tot snel!!!
    Kus HvJ

  • 09 Mei 2007 - 09:48

    Lisa:

    Hey San!
    ik volg trouw je berichtjes haha klinkt echt super allemaal. Lientje mist je. Haha ze vond het confectiecentrum niet hetzelfde zonder je. (alhoewel ik het niet zó erg vond om jou plekje even te stelen;)) haha. Geniet nog van je tijd daar !
    Kus Lisa (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 34215

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: