Mijn mamie! deel 2 - Reisverslag uit Petah Tikva, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Mijn mamie! deel 2 - Reisverslag uit Petah Tikva, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Mijn mamie! deel 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

02 December 2006 | Israel, Petah Tikva

Vrijdag... besloten mijn mama en ik om samen naar Tel Aviv te gaan. Dus stonden op tijd op, gingen naar het busstation en pakte de bus naar Tel Aviv. Wel beetje spannend natuurlijk, maar we kwamen prima aan op onze plek van bestemming. We gingen naar de sjoek haKarmel (zo'n echte Israelische markt) en leuke straatjes daarbij in de buurt waar een kunstmarktje was. Heel gezellig allemaal. Daar ook heerlijk geluncht (een enorme burekas!! (gevuld bladerdeeg) ) en toen de bus weer terug. Heerlijk ochtendje in Tel Aviv.
De rest van de middag hebben we bij mijn tante thuis een beetje gerelaxed en 's avonds hadden we een heerlijke sjabbatmaaltijd met zn allen.
Daarna hebben we de film Rent gekeken. Super leuk :).

Zaterdag, na te hebben uitgeslapen, zijn we met zn allen naar het strand gegaan. Was echt heerlijk. Eerst bij een strandtent lekker wat gedronken en gegeten en daarna op het strand gezeten. En dat op 24 november!
Die avond ben ik met mn mama en 2 nichtjes naar een enorme!! shoppingmall geweest. Heerlijk even shoppen.

Zondag ben ik met mn oudste nicht en mijn mama naar Jeruzalem gegaan. Mijn oudste nicht woont daar en ging ons de stad laten zien. Eerst even haar kamers gezien. Daarna zijn we naar een enorme sjoek daar geweest, hebben we heerlijke burekasiem gegeten. Daarna na een grote winkelstraat, bij een authentiek Israelisch restaurantje gegeten en tot slot nog naar de oude stad. Wel heel bijzonder, was nog nooit met mijn mama bij de klaagmuur en de oude stad geweest.
Al met al een heerlijke dag!!

Maandag hebben mijn mama en ik eerst een beetje uitgeslapen (al deze drukke dagen waren wel een beetje een uitputtingsslag) en daarna ben ik met mn jongste nichtje, mn tante en mijn mama naar Tel Aviv gegaan. Heerlijk geshopt, shoarma gegeten, en genote van t prachtige Tel Aviv.

En dan de laatste dag met mijn mammie :(. 's Ochtends nog snel even wat dingen halen die ik nog nodig heb voor op de kibbutz. 's Middags hebben we een Brit Mila (besnijdenis). Leuk om een keer mee te maken. Was op een super mooie plek in Tel Aviv.
Later die middag nog even met mijn tante en mama de laatste dingen ingeslagen (ik had bijvoorbeeld echt nog een paar sokke nodig :P).
En dan t laatste avondje met mijn moesjkie! Om dat even gezellig af te sluiten zijn we met zn 2tjes heel gezellig uit eten geweest. Was super!
Komen we weer bij mijn tante, blijkt dat mijn moeders vlucht door een staking 3 uur vervroegd is! Even schrikken, maar kwam gelukkig ook allemaal goed, dus 2 uur snachts ging mijn mammie er weer vandoor.
Was een super weekje!!!!

En nu ben ik dan weer op de kibbutz, alles hier gaat zijn gangetje en 't is nog steeds allemaal heerlijk.

  • 02 December 2006 - 17:49

    Dina:

    SUPER!!!

  • 02 December 2006 - 18:46

    Chaja:

    klinkt goed san.... geniet maar lekker van alles.. ga je mamsie ff bellen om ook alle verhalen te horen...
    kus chaja

  • 03 December 2006 - 18:56

    Moeski:

    het was super!;kus je mama

  • 06 December 2006 - 10:46

    Tacotante:

    Fijn voor jullie dat je zo'n heerlijke(in 2 opzichten ook van mjammie!) tijd hebt gehad! Hebben van Bennita ook al eea gehoord! Gister was erg gezellig met leuke surprises kado's en mooie gedichten voor allemaal!liefs Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 34208

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: