Mijn Mammieee! deel 1 - Reisverslag uit Petah Tikva, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Mijn Mammieee! deel 1 - Reisverslag uit Petah Tikva, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Mijn Mammieee! deel 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

27 November 2006 | Israel, Petah Tikva

Zoals ik in mn vorige berichtje al enigzins had aangekondigt is mijn mama (aka moesjkie) nu in het land! Had haar stiekem toch wel een beetje gemist.
Maargoed, hoe zag mijn weekje er uit??

Woensdag zijn we met de hele ulpangroep naar het Noorden van Israel gegaan. We vertrokken om 6 uur 's ochtends met de bus!! Iedereen stond ruim van te voren voor de bus om een goede slaapplek te veroveren :P.
Onze eerste stop was een kamp waar Joodse vluchtelingen tussen 1945 en 1948 werden ondergebracht. In die tijd wilden de Britten (die toen nog de macht hadden over Israel) niet te veel Joden in Israel hebben en dus stopten ze de vluchtelingen die net de Tweede Wereldoorlog hadden overleefd weer in een kamp. Best wel heftig dus.
Hierna gingen we naar Akko. Hele mooie oude havenstad. Daar hebben we lekker door de oude stad gewandeld, door de sjoek (markt) gelopen, stukje over de boulevard gelopen. Heerlijk!
Onze laatste stop was Rosj Hanikra. Dat is het uiterst noordelijke puntje van Israel aan zee. Daar zijn door de zee grotten uit bergen gegraven en daar gingen we door heen lopen. Het was super mooi weer, we hebben daar nog de zonsondergang aan het strand gezien, heel leuk allemaal!
Eenmaal weer terug in de kibbutz krijg ik een smsje van mijn mama dat ze is geland! Whoehoe en nog geen half uur later zie ik haar ineens aan komen lopen. Natuurlijk haar even alles laten zien, mn vriendinnetjes hadden lekker avondeten voor ons gemaakt, en toen naar bed, was een lange dag geweest!

Donderdag moest ik nog wel naar school, maar ik had stiekem al gevraagd of ik een uurtje eerder wegmocht zodat ik mn moejskie mijn werk kon laten zien. Oow die kindjes waar ik mee werk zijn zoow schattig!
Daarna hebben we in de eetzaal gegeten (en natuurlijk treft mn mama net een dag waarop het eten eigenlijk best lekker is en snapt ze niet waar ik over klaag ;)).
Na het eten even mn tas inpakken (want ik ga 5 nachtjes met mn mama bij mn tante in Petah Tikwa slapen). Voor we op weg gingen naar mn tante zijn we met de Dutch Girlz nog naar Rechovot geweest (het stadje waar ik naast woon) en daar heerlijk koffie gedronken. En daarna pakten mn mama en ik dus de bus naar Petah Tikwa.
Super leuk natuurlijk ook voor mn mama om haar zus weer te zien!

Vrijdag:...


Ik ga zo lekker met mn nichtje, tante en mama naar Tel Aviv shoppen, dus dit berichtje wordt vervolgd!
Kus! Sandra

  • 27 November 2006 - 10:38

    Hanneke:

    Heeeel veel plezier lieverd! En doe de groetjes aan mama! Echt super dat je lekker 5 daagjes de tijd hebt met haar en je familie :)

    Loveyou

  • 27 November 2006 - 15:04

    Dina:

    Ik wacht met smart ;)

  • 27 November 2006 - 16:58

    Maike:

    Have fun met je familie!!! leuk al die excursies en stedenbezoeken!

    haha zeur je de hele tijd over het eten dat niet lekker is, is het wel lekker kan deze prinses nog zeuren :D Meis, veel plezier nog! kiss Maik

  • 27 November 2006 - 16:58

    Maike:

    Have fun met je familie!!! leuk al die excursies en stedenbezoeken!

    haha zeur je de hele tijd over het eten dat niet lekker is, is het wel lekker kan deze prinses nog zeuren :D Meis, veel plezier nog! kiss Maik

  • 28 November 2006 - 19:04

    Tamar:

    leuk leuk leuk :D:D:D =)

  • 01 December 2006 - 20:51

    Tacotante:

    Nou wij horen dinsdag de verhalen ook verder wel van je moessie. Maar het zal allemaal vast wel errug knus en gezellie geweest zijn! Prettige week weer verder! Wij verheugen ons op het heerlijk avondje bij met de Palletjes.
    Liefs Erik en Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 34214

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: