alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

alweer een week voorbij!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

18 November 2006 | Israel, Jeruzalem

Even denken wat ik deze week weer allemaal heb meegemaakt! In principe lijken de weken hier namelijk best wel op elkaar...

Sas, m'n kamergenootjes, is al paar daagjes ziek, dus dat is wel heel kut. Ze heeft een hele zware keelontsteking en gelukkig sinds gister antibiotica, waardoor ze zich nu wel al een stuk beter voelt.
Verder is Riki, m'n andere kamergenootje, al sinds dinsdag weg, dus dat is wel heel rustig ineens! Haar vader is in Israel, dus is ze lekker tijd met hem aan het doorbrengen.

In de klas had ik deze week een spreekbeurt in het Ivrit en we hadden een grote toets. Me spreekbeurt ging gelukkig wel oke (al blijft dat toch wel even zweten in zo'n andere taal) en van de toets hebben we het resultaat nog niet terug. Tot nu toe gaan m'n toetsen gelukkig altijd wel goed :). Dus dat is heel fijn!

Mn werk was eigenlijk tot vrijdag heel normaal. Vrijdag kom ik aan bij 'mijn kindjes', word ik gebeld door het hoofd van alle scholen; of ik in een ander kinderhuis kon werken vandaag, omdat er iemand ziek was geworden. Nou geen probleem natuurlijk. Ik moest naar de 4-5-6 jarige. Kom daar aan, spreekt maar 1 iemand Engels, en die zei ongeveer niets tegen me :P. Was daar echt vrij nutteloos, verveelde me dood, heb nog een beetje gedamt tegen wat jongetjes, maar volgens mij was dat toch niet hoognodig??
Maar toen kwam het super leuke gedeelte van die dag!! In de kinderhuizen maken de kinderen iedere vrijdag een challe. En ik zit dus bij dat andere kinderhuis, hoor ik ineens 'mijn' kindjes!!! Waren ze mij een challe komen brengen! Zow lief, komen ze allemaal op me afrennen; Sandra!!! Was echt super fijn om te zien dat die kindjes wel echt blij zijn met dat ik bij ze werk.

Vrijdagmiddag is hier verder echt een relaxmiddag (als je tenminste niet naar familie gaat ofzo). Iedereen is namelijk om 1 uur ongeveer klaar en dan heb je de hele middag om een beetje niets te doen :). Ik dook eerst even m'n bed in en daarna heb ik met wat meisjes de film 'Family Stone' gezien. Heerlijke familie om de vrijdagmiddag door te brengen!
's Avonds zoals altijd bij de eetzaal gegeten en daarna hebben we een korte Friends(serie op tv)-marathon gehouden.
Rond een uur of 11 ging ik met Edith (het Hongaarse meisje) naar de pub en daar was nog een flink gedeelte van de ulpan-groep aanwezig. Was super gezellig, gewoon een beetje gekletst, gedronken, gepooled.. En toen rond 2 uur half 3 weer terug naar onze bedjes. Hele leuke avond gehad!

En dat was weer zo'n beetje mijn week!
Aankomende week wordt waarschijnlijk een stuk interessanter; woensdag gaan we met de hele ulpan naar het Noorden. Niemand heeft nog enig idee wat we daar gaan doen, maar wordt sowieso wel leuk.
En dan komt woensdagavond mijn MAMMIEEEEEEE!!! Heb ik zooow super veel zin in :D:D:D.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van hoe het was!
kus!!

  • 18 November 2006 - 11:22

    Moeskie:

    Leuk zo'n uitsapje naar het noorden.Hopelijk is Sas dar weeer beter.Krijg je vaker een challe van de kindjes? lief he die waardering.Ik kom woensdag uit het westen aanvliegen en ben om 18.40 in "the holy land".
    kus

  • 18 November 2006 - 13:54

    Hanneke:

    Wat fijn dat je mama komt! :D
    En wat ontzettend schattig dat je zo geliefd bent bij 'jouw' kindjes!
    Heeel fijn weekend, en kijk uit naar je volgende verhalen!

    Dag lief, Hou van je
    Kus

  • 18 November 2006 - 16:42

    Mmaike:

    Hajj, Leuk om zo je weekje even te horen, nog veel leuker dan de kleine berichtjes van in het begin!

    Hoor dat je echt je draai daar hebt gevonden, gelukkig meis!! Nouw we blijven mailen zo nu en dan :D Kus!

    Wat is een challe?? volgens google een gevlochten brood.. maar begrjip dat het een gebaar van je kindjes is dat ze je net zo lief vinden als wij (hier in NL) jou!

  • 18 November 2006 - 16:43

    Mmaike:

    Hajj, Leuk om zo je weekje even te horen, nog veel leuker dan de kleine berichtjes van in het begin!

    Hoor dat je echt je draai daar hebt gevonden, gelukkig meis!! Nouw we blijven mailen zo nu en dan :D Kus!

    Wat is een challe?? volgens google een gevlochten brood.. maar begrjip dat het een gebaar van je kindjes is dat ze je net zo lief vinden als wij (hier in NL) jou!

  • 18 November 2006 - 17:01

    Dina:

    Alweer leuk, leuk!
    ben benieuwd naar je bezoek in het noorden!
    leuk iedere week zo een bericht!
    Ik hou je in de gaten;)

    Kus

  • 19 November 2006 - 12:57

    Tacotante:

    Bij mij op het werk hebben ze daar ook vaak last van (dringend?? hulp nodig hebben maar als je daar dan als reddende engel binnen komt (terwijl ze zelf ook genoeg lees teveel te doen hebt met eigen werk)vraag je je af waarommmmmmm???? en wat doe ik hier?? maar goed! het heeft je wel veel opgeleverd en anders was dat niet gebeurd dus elluk nadeel hebt ze voordeel! Veel plezier komende week met alles!morgen 05/12 lootjes bij Andre zien we jouw pamazus ook! liefs Peet& E

  • 20 November 2006 - 13:39

    Smoekje:

    heej zustertje van me
    hahah challe niemand weet wat dat is:P ik wel:D over twee daagjes komt mama alweer:D volgens mij heb je er wel zin in:D vanavond naar andre en disdag is mama jarig:D haha ik ben er achter canei is zooo lekker:D echt!:P ik spreek je snel weer ik mis je!!!! kus je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 34219

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: