Geweldige week! - Reisverslag uit Rome, Italië van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Geweldige week! - Reisverslag uit Rome, Italië van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Geweldige week!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

20 Mei 2010 | Italië, Rome

Lieve allemaal,

Wow we hebben al zo veel gedaan!! Voor jullie de samenvatting :).
Eerst het minder leuke; mijn scriptie is helaas nog steeds af en mijn leraar is niet erg snel in reageren, dus af en toe moet ik daar dus nog een middag aan werken… Echt zo zonde, maar wel noodzakelijk! Alle andere dagen doen we briljante dingen!

Maandag 10 mei:
Eerst school, daarna inkopen en ’s avonds drinken met een aantal Nederlanders die we op de taalschool die ochtend hadden leren kennen (er zijn hier belachelijk veel Nederlanders!!)

Dinsdag 11 mei:
Eerst school, daarna ik aan mijn scriptie en Joline lekker met Julia gewinkeld in de beroemde Via del Corso. Julia is een Duits/Amerikaans meisje waar we heel goed mee omgaan. Iedere dag als we pauze hebben van school lopen we met haar om de hoek naar onze – nu vaste – koffieman waar we zonder het te zeggen drie cappuccino’s krijgen. Geweldig!

Woensdag 12 mei:
Eerst school. Die middag hadden we een rondleiding van onze school (de school biedt allerlei activiteiten aan, waaronder elke week een paar wandelingen door de stad, waarbij een leraar als gids functioneert). Na drie dagen was mijn Italiaans echter nog niet ver genoeg om het te volgen, en het regende, dus we waren blij toen het afgelopen was. Toen zijn we met een aantal mensen van onze klas gaan eten in het restaurant waar we met Joline’s verjaardag waren, en iedereen was blij verrast met het lekkere eten!! Daarna (door de stromende regen) naar een ijssalon gerend en vervolgens nog goede wijn gedronken in een cocktailbar. Hele gezellige avond!

Donderdag 13 mei:
Natuurlijk weer eerst les (wat overigens heel leuk is! We hebben ook een hele leuke klas!). Daarna zijn we met Julia naar de Via del Corso geweest en weer gewinkeld. Daarna zijn we naar een bar/restaurantje gegaan van een vriend van Julia in Villa Borghese en daar heerlijke insalate caprese gegeten.

Vrijdag 14 mei:
Na school wilden we met elkaar ergens lunchen en onze leraar gaf ons de tip, maar 5 minuten lopen en de beste pizza! Dus wij met zijn uitleg op weg, na een kwartier voelden we ons toch wat verdwaald.. uiteindelijk de pizzeria gevonden; was ie dicht! Uiteindelijk daar om de hoek echt heerlijk gegeten. Een pizaria/restaurant met een echte Italiaanse mama in de keuken, een hele leuk sfeer, heerlijke pasta en geweldige toetjes. Zeker nog eens naar terug. ’s Avonds met een paar klasgenootjes gedanst in een café op de Campe di Fiori. Niet heel hip, maar was wel ontzettend gezellig.

Zaterdag 15 mei:
De excursie met de school naar Pompei en Napoli! Om 7.45 verzamelde we voor de school en vertrokken we met de bus naar Pompei. Vier uur later stonden we in een compleet andere wereld! Ik vond het Pompei een hele aparte ervaring. We hadden een Italiaanse gids, die af en toe gelukkig iets vertaalde. Het leukste vond hij toch de hoerenbuurt van Pompei, wat heel interessant was. Van die buurt helaas geen foto’s, want het regende en ik durfde mijn camera niet te gebruiken… (ben zooo blij met mijn camera!). Daarna naar Napoli gegaan. Daar liepen we rond met Roderick (klasgenoot van 35 uit Nederland, hele aardige man!) en we dachten dat we in een uurtje wel een rondje konden lopen.. dat rondje liep echter niet zo rond en uiteindelijk hebben we rennend door de regen nog net de bus terug gehaald!
Die avond was het museumnacht en we vonden het toch wel zonde om daar niet heen te gaan. We kwamen om 20.00 weer aan in Rome en om 22.30 hadden we voor de ingang van een museum afgesproken, zodat we 00.00 weer in onze bedjes konden liggen! Dit bleek iets te optimistisch, want voor het museum stond een enorme rij! Na drie kwartier in de motregen te staan wachten zijn we toch de rij maar uit gegaan en naar een ander museum gegaan. Heel erg mooi en leuk, al bleek achteraf dat dit museum altijd gratis was :P. Daarna toch nog even een dansje gedaan op Campe di fiori en de Irish pub, en daarna vermoeid in bed gerold.

Zondag 16 mei:
Uitgeslapen tot 14.00!!! Daarna naar de Irish pub gegaan, want Rome kon kampioen van Italië worden. Helaas is dat niet gelukt…. Verder nog gewinkeld (winkelen hier is eigenlijk meer kijken dan kopen, want geld hebben we niet ecth) en ’s avonds met Joline in Trastevere bij een heel toeristisch, maar wel leuk, restaurant gegeten.

Maandag 17 mei:
Na school regende het weer en toen zijn we met drie Nederlanders, Paul, Robbert en Dieweke, drie kerken gaan bezoeken, de Chiesa del Gesu, de Santa Maria Sopra minerva – waar de piemel van een Jezus beeld door monniken met brons bedekt is, en de Sant’Ignazio di Loyala – waar op een plat plafond een koepel is geschilderd die ontzettend echt lijkt!
Die avond een super leuke ervaring gehad. We gingen met Roderick eten in het Joodse ghetto bij een restaurant wat ons aangeraden was; Sora Margherita. Een restaurant zonder uithangbord of menukaart. Toen we binnen kwamen vroeg een vrouw: specialita di Roma? En die kregen we toen voorgeschoteld. Er bleven maar borden komen! En we moesten alles opeten, anders werd ze boos :P. Maar het was ook ontzettend lekker!!

Dinsdag 18 mei:
Alweer een geweldige dag! De dag ervoor belde Julia ons met de mededeling dat we via vrienden van haar papa de screening van SATC II (voor de leken; de film Sex at the City 2) konden zien. En die komt pas de 28e mei in de bioscoop!!! Joline en ik keken al maanden uit naar de première van deze film, dus we waren door het dolle heen! En het bleek ook een geweldige film te zijn!!!

Woensdag 19 mei:
Helaas weer een scriptie dag… Toen ik klaar ermee was zijn we naar EUR gegaan (buitenwijk van Roma) en daar hebben we kaartjes gehaald voor een feest met David Guetta. We gaan daar met een groep studenten van de taalschool heen, ongelofelijk veel zin in!

Baci!

• 20 Mei 2010 - 11:29

Maike:

WAUW je hebt het echt onwijs druk en heerlijk volgens mij!! geniet ervan, en savonds laat ijs eten is echt het beste wat je kunt overkomen! xxxx

• 20 Mei 2010 - 11:36

Kiiem:

Klinkt geweldig allemaal :D! Alleen jammer van het weer, hoop dat het snel opknapt :)

Geniet van alles!

xx

• 23 Mei 2010 - 04:25

Saartje:

lievee san!!
    wat heb je het vet zeg daar! heerlijk...genieten
    ben wel jaloers op je, daar in italie en straks kom je terug en kan je ECHT italiaans! COOEELLL!
    Ik zit nu in bus naar NY...vind het zooo spannend!
    Weet jij nog een leuk restaurant/lunch baar/cake bar..or what so ever..
    zoentje!

• 24 Mei 2010 - 14:32

Mayo:

Haha lekker hoor San, klinkt goed allemaal! Lang leve la vita bella! ;) Geniet zoveel je kunt van de taal, de lessen, het eten, het shoppen en al de andere leuke extra's (ik wil ooooook de nieuwe SATC movie zien!!) Dikke kussen!!

• 14 Juni 2010 - 07:10

Candice:

Sannie!! Wat leuk!! Ik heb nog een goeie tip. Als je met je rug naar de chiesa di gesu staat is er links tegenover een heerlijk restaurant!! het heet bokbar. Van buiten ziet het er wat raar uit maar van binnen is het groot en knus!! Het is vet5 goedkoop (3 soorten pasta 5 euro en pizza's ook 5 euro!!)

Nou volgens mij heb je het hartsikke naar je zin, en gaan we vanaf volgende week aleen nog italiaans met elkaar praten!!!

xxxxx