Una settimana a Roma! (een week in Rome) - Reisverslag uit Rome, Italië van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Una settimana a Roma! (een week in Rome) - Reisverslag uit Rome, Italië van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Una settimana a Roma! (een week in Rome)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

14 Mei 2010 | Italië, Rome

Lieve allemaal!
Rome is geweldig! We zijn hier nu een week en het is echt puur genieten.
De eerste avond hebben we vlak bij de prachtige Trevi fontein gegeten en een gelato (ijs) gesnoept en die nacht hebben we in een schattige B&B geslapen. De volgende dag zijn we naar ons appartement verhuisd. Super chille locatie, ongeveer naast Termini (het centraal station) en tegenover de school (dat is vooral 's ochtends erg fijn!)

Maandag begonnen onze lessen; ieder dag van 9.00 tot 12.40. Best pittig, maar ontzettend leuk!! Ook al heel veel leuke mensen in de school ontmoet. De rest van de week hebben we vooral veel lekker gegeten met onze school-genootjes, door Rome gelopen, gewinkeld, wijn gedronken en Italiaans in de praktijk geoefend.
Morgen gaan we mee met een excursie van de school naar Pompei en Napoli. Ik ben erg benieuwd!

Om een lang verhaal kort te maken, we hebben het heerlijk hier. Binnenkort zal ik iets uitgebreider over onze ervaringen vertellen, maar er is nog zo veel te ontdekken dat ik liever zo min mogelijk achter de comptuer zit ;)
liefs Sandra (en Joline)

ps: ik probeer af en toe foto's op http://picasaweb.google.com/svanderpal te zetten. Zooo blij met mijn nieuwe camera!

  • 14 Mei 2010 - 14:01

    Candice:

    Schattie, wat goed dat je het zo leuk hebt!!!Pompei is heel interessant, toen ik daar zelf voor het eerst heen ging dacht ik dat ik mensen versteend zou zien in de lava, hahah dat is alleen niet zo! Het is wel heel leuk om te zien verder!! Voor volgende week: In boca lupo!!! bacci

  • 14 Mei 2010 - 14:47

    Maike:

    Goed om te horen dat het zo heerlijk is! De tijd van zon, zomer en zonnebrillen breekt vlug aan! Budgettip 1: als je koffie op het terras drinkt is het soms wel 4x duurder dan dat je het aan de bar opdrinkt!
    xxxx Maiki

  • 14 Mei 2010 - 17:46

    Petra:

    Lieve Sandra en Joline

    Goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Wij vonden Rome ook geweldig! Het zal wel pittig zijn om een nieuwe taal te leren maar wel heel leuk dat je het geleerde meteen in de praktijk kunt brengen. En heel stoer als je de eerste keer volledig in het Italiaans je boodschappen hebt kunnen doen (en dan ook nog krijgt wat je bedoelde). Succes met studeren en heel veel plezier met rondkijken en lekkere latte machiato's drinken.

    liefs Petra

  • 14 Mei 2010 - 17:51

    Eileen:

    Lieve Sandra en Joline,

    Poeh poeh, Italiaans??, dat lijkt me moeilijk!! Ik kan nu wel sinds twee dagen heel hard gillen en daar moet ik zelf erg om lachen! Ook pak ik sinds een paar dagen alles vast wat ik maar kan grijpen (ook mama's bril) en dat stop ik dan het liefst in mijn mond, maar melk is toch het allerlekkerst.

    Liefs van jullie kleine nichtje.

  • 15 Mei 2010 - 09:37

    Tesja:

    We want more! Klinkt goed schat :) Ik verwacht natuurlijk wel dat je vloeiend ons eten kan bestellen, onze mooiste jurken kan afrekenen en wijntjes kan bestellen in het Italiaans als wij komen ;) Zoen!

  • 17 Mei 2010 - 08:13

    Loes:

    Heej nichtjes,

    Klinkt goed tot nu toe!! Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen en zie er dan ook naar uit om die te lezen. Geniet ervan!!

    Ciao bella's ;-)

    Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 34205

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: