Veilig geland! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu Veilig geland! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Sandra Lisa Pal - WaarBenJij.nu

Veilig geland!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra Lisa

09 Mei 2011 | Israel, Tel Aviv

Lieve allemaal,

Heb besloten om toch weer af en toe berichtjes hier te plaatsen, ook om later zelf te kunnen herinneren wat ik eigenlijk allemaal gedaan heb ;).

Na behoorlijke vertraging op de heenreis (van 17.30 -> 22.15 -> 23.00 -> 01.00 -> 02.00 en uiteindelijk vertrokken om 02.30; en een man van de espressobar die mij liet schrikken omdat hij zei dat de douane na 12.00 tot 04.00 gesloten was) ben ik veilig in Israel aangekomen. Daar een taxi gepakt naar het huis van vrienden. In de taxi volmaakt gelukkig gekeken naar het land, het heerlijke weer en genoten van het eerste liedje op de radio, dat een van mijn lievelings-Israëlische liedjes was :).

Toen aangekomen in het huis van Dalith, Shai, Mirjam en Elon, lekker koffie gedronken met Dalith en toen op huizenjacht. Ik had vanuit Nederland drie kamers gevonden waar ik kon komen kijken. Uiteindelijk een kamer gevonden op Frishman 67, met 1 kamergenoot, David Levy. Foto's van het appartement volgen snel!

Die avond lekker lang geslapen! Volgende dag naar de ulpan (taalschool) gegaan om een test te doen welk niveau klas voor mij geschikt is. Ging best oke, er was alleen 1 plekje vrij in A++, iets onder mijn niveau, maar wel handig om weer even de regeltjes onder de knie te krijgen. Het stomme is alleen dat de enige klas die nog plek had maar 3 ochtenden in de week si van 08.15 tot 12.50. Niet echt ideaal, dus ik ga nog even bij andere taalschool kijken deze week.

Die avond ging ik met vrienden naar Kikar Rabin waar de herdenking van de gevallen soldaten was op herdenkingsdag: Jom Hazikaron. Ontzettend heftig, omdat natuurlijk nu ook nog steeds mensen in het leger zitten en bijna iedereen wel iemand kent die vermoord is.

Vandaag ga ik mijn spullen verhuizen naar mijn nieuwe kamer. En vanavond begint Jom Haatsmaoet, Onafhankelijkheidsdag, met heel veel feestjes! Ik ben benieuwd! En Joline komt vannacht aan :D.

liefs!

  • 09 Mei 2011 - 09:25

    'kleine' Zus :

    Jaaa ooh wat heerlijk allemaal en ik ben super trots hoe je alles regelt en je niet laat afschrikken door wat kleine tegenslagen! tot morgen joeppie!
    kus

  • 09 Mei 2011 - 11:54

    Maike:

    Een nieuwe kamer! Yes! Ben blij voor je dat je niet als een HoBo door het leven moet.. :) en het moet heel leuk voor je zijn om je friends & familie weer te zien. geniet ervan! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Lisa

Vanaf 1 september 2006 tot februari 2007 naar Israël, kibbutz Na'an. Vanaf begin maart tot juni 2007 naar Ghana. Nu van 7 mei tot 28 juni in Roma! Van 5 feb tot 1 juni 4 maanden naar Cuba en Midden-Amerika met Danna

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 970
Totaal aantal bezoekers 34224

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Cuba en Midden Amerika

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Rome

06 Mei 2011 - 17 Juli 2011

Tel Aviv Experience

01 September 2006 - 30 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: